Stenen coachar Coyotes?


Får vi se stenen på planen iförd kostym i helgen?

Efter truppen presenterades började det så klart surras kring vem som skulle få äran att coacha laget.
Det står nu klart och inte helt oväntat blev det stenen som får ta på sig den rollen.

Vi fick tag i en, för ovanlighetens skull, stressad stenen för ett par frågor.


Tjenare Stenen, först och främst. Hur går rehabiliteringen?

- Jotack, det går utmärkt. Fötterna upp, bena ner, eller vad säger man. Men just nu ligger allt fokus på laget och cupen, fyller han i snabbt.


Så det stämmer alltså, det är du som kommer coacha laget i helgen?

- Självklart, detta är en av mina stora drömmar. Jag trodde väl kanske jag hade mer och ge ute på planen innan detta skulle bli aktuellt, men just nu är detta ett väldigt bra komplement till min rehabträning. Jag älskar det!


Härligt med passionerat folk. Har du redan klart med taktik och laguppställningar?

- Ja, det måste jag säga. Jag känner dom här gubbarna innan och utan, jag vet vad dom har att ge. Framförallt har jag en spelidé och taktik upplagd av vad gubbarna har för kvaliteér och det är det som kommer göra oss väldigt starka. Det är så man vinner titlar...


Ja det låter ju bra, vill du dela med dig av något redan nu kanske?

- Absolut, det är väl ingen hemlighet att våran styrka ligger på de starka och löpvilliga mittfältarna men sen vill jag även nämna vårat huvudspel på fasta situationer. Vi kommer så klart spela efter filosofin "anfall är bästa försvar". Jag har givetvis en och annan variant men det vill jag förstås inte gå in på idag.


Du har haft en hel del tränare genom dina dagar. Är det någon som varit en extra inspirationskälla inför helgens arbete?

- Ja, det är så klart den gamla NIF-tränaren "Rolle". Hans kunnande och engagemang förde oss till stora titlar och det är väl så jag kommer att arbeta.


Kul. Finns det någon spelare vi bör följa lite extra?

-Vill helst inte gå in på några namn om du ursäktar eftersom start-7an inte är klar än men vår nyckel ligger på mittfältet.
Helt klart


Vad har ni för mål med cupen?

- Det enda som gäller är seger givetvis, allt annat är en besvikelse.


Till sist, den viktigaste frågan. Den om din outfit. Kommer vi få se stenen i en kostym?

- En respekt och ansvarsfull coach bär alltid kostym...


Kommentarer
Postat av: HIO

ni slutar aldrig att förvåna :D härligt att se! u keep the fire burning så att säga! Gillart!

2009-06-12 @ 23:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0