Kaptenen talar ut om hoten!



Efter att Coyotes, nu i veckan gick ut offentligt med de ständiga hot de får leva med fick vi äntligen tag i Kaptenen "Arn" Ferming.

Tjenare Kapten, kanon att du ställer upp för ett par kommentarer efter de hemska hot som finns. Vad är din känsla kring allt det här?

- Hallå där, ställer alltid upp för bloggen. För att vara helt ärlig känner jag inte att det påverkar speciellt mycket. Då tänker jag på att vi har ett ganska tungt lag och jag kan garantera att vi är beredda på att sätta hårt mot hårt. Jag har pratat med några killar i laget och många ser det även som en rolig uppgift och många är förväntansfulla inför vad som komma skall!

Det är ändå rätt allvarliga hot som framkommit, det verkar inte som att du räds för det?
- Nej, som jag nämnde så kommer vi vara förberedda. Vill de gå ut för att skada oss och på det viset se sin chans till vinst så får det stå för Gruvlyckan. Jag ser fram emot möjligheten att få visa att Coyotes kan mantla en uppgift av denna dignitet.

Vad tror du döljer sig bakom hoten?
Avundsjuka, säger kaptenen bestämt

Ja, den svenska avundsjukan lyser kanske igenom igen även i Karlstads korpenserier! Det har florerat en hel del rykten på slutet angående spelare som är på väg bort. Din kommentar till det hela?Hur ser du på de rykten som florerat på slutet, att spelare är på väg bort?
-
Du får ursäkta men det är inget jag vill spekulera i. Vi får helt enkelt vänta och se, jag litar fullt ut på vår coach.

Framtiden nu då, det väntas en tuff match mot Ulvsby på söndag.
- Tuff? Det var hårda ord. Jag ser bara Ulvsby som ett litet gupp på vägen mot en obesegrad framgång i serien. Ett smärre farthinder. Jag skulle vilja passa på att avsluta med att be alla våra fans ta sig till Tingvallahallen på söndag för att se på innebandygodis. Vi kommer gå för tvåsiffrigt!

Och med de orden tackar vi den så alltid ödmjuke kaptenen för att han tog sig tid. Vi hoppas även att ni ska kunna andas ut en aning nu, vi får vänta och se mot Gruvlyckan helt enkelt. Vi får även ta och hålla med, se nu till att befinna er i Tingvallahallen på söndag. Vi på redaktionen kan garantera en förbannat bra underhållning!

Peace and love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0