Bloggen avslöjar - Martin Johansson skriver på för Mora!



Martin Johansson har gjort sitt i denna dress - För denna gång!
FOTO: Hockeyligan.se


Några timmar innan Färjestads andra finalmatch har vi möjlighet att här på bloggen avslöja att Färjestads Martin Johansson, som har varit utlånad till Mora sedan transferfönstret stängde i slutet av januari, fortsätter sin ishockeykarriär i dalarna.

- Det känns väldigt bra att det äntligen är klart. Mora blir en väldig trygghet för mig. Jag känner många av gubbarna och det är ett riktigt skönt gäng. Jag vet hur dem fungerar, säger Martin Johansson nöjt till bloggen.

Men hur känns det att lämna Karlstad nu då?

- Nej, såklart det känns tufft. Jag älskar staden, men det är bara 2,5 timme här ifrån, fortsätter han.


"Kvalserien är det primära "

Martin, som ganska tidigt i hans karriär kom till Färjestad, hade ett flertal alternativ men det var tryggheten och speltiden som vägde över.

- Jag hade möjlighet till elitseriespel, men jag känner själv att ett steg tillbaka är det jag behöver. Med mer speltid och förtroende kommer jag att utvecklas. Så allt känns jättebra men självklart är målet att komma till elitserien.

Det kanske är tidigt att svara på, men är det med Mora du ska upp i elitserien?

- Givetvis vill vi dit men första målet är kvalserien, sen är det bara att köra på. Det ska bli riktigt roligt.

Vi tackar Martin för hans insatser i FBK-tröjan och hoppas självklart att han återvänder.

Laget önskar ett stort lycka till!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0